Άλαν Πάρκερ: Όταν σκηνοθέτησε την Μαντόνα στην «Εβίτα»

ceaccebbceb1cebd cf80ceaccf81cebaceb5cf81 cf8ccf84ceb1cebd cf83cebaceb7cebdcebfceb8ceadcf84ceb7cf83ceb5 cf84ceb7cebd cebcceb1cebdcf84
download

Στην πρώτη κινηματογραφική μεγάλου μήκους δημιουργία του, το «Bugsy Malone» (1976), ο Αλαν Πάρκερ πειραματίστηκε επιτυχημένα με κάτι εξαιρετικά δύσκολο: τον συνδυασμό παιδικής ταινίας-  γκανγκστερικής περιπέτειας αλά δεκαετία του 1930. Τα πολυβόλα των γκάνγκστερ πετούσαν κρέμες και παγωτό αλλά το όλο σύνολο έπειθε. Εκεί μάλιστα, μια από τις πρώτες κινηματογραφικές εμφανίσεις της κάνει η Τζόντι Φόστερ. Πολύ καλό ντεμπούτο στην κινηματογραφική σκηνοθεσία για αυτόν τον χαμηλών τόνων αλλά εκρηκτικών ταινιών σκηνοθέτη που γεννήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου 1944 στο Λονδίνο όπου και πέθανε την Παρασκευή 31 Ιουλίου.  Εκρηκτικών σε σημείο διπλωματικού επεισοδίου γιατί κάτι τέτοιο παραλίγο να γίνει στο φεστιβάλ των Καννών όταν φιλοξένησε την ταινία του Πάρκερ «Το εξπρές του μεσονυχτίου» ( 1978 ).

Ο Αλαν Πάρκερ ανήκει στην γενιά των Βρετανών κινηματογραφιστών που μπήκαν στα πράγματα την δεκαετία του 1970 έχοντας γαλουχηθεί στην τηλεόραση και πολύ στην διαφήμιση. Μαζί με τον Ρίντλεϊ Σκοτ και τον αδελφό του Τόνι Σκοτ, ο Πάρκερ «υιοθετήθηκε» από το Χόλιγουντ και στην δεκαετία του 1980 γύρισε θαυμάσιες ταινίες, από τις πιο χαρακτηριστικές της εποχής εκείνης: τον «Πυρετό της δόξας» (Fame) που έγινε και επιτυχημένη σειρά της τηλεόρασης, τον «Τοίχο» (οπτικοακουστική μεταφορά του ομότιτλου άλμπουμ των Pink Floyd), τον «Δαιμονισμένο άγγελο» (μεταφυσικό νουάρ τρόμου με τους Μίκι Ρουρκ και Ρόμπερτ Ντε Νίρο), το «Ο Μισισιπής καίγεται» (αντιρατσιστικό δράμα με φόντο την δεκαετία του 1960 και πρωταγωνιστές τους Τζιν Χάκμαν και Γουίλεμ Νταφό) και το «Birdy Ο άνθρωπος πουλί» (μια ταινία για τα τραύματα που άφησε πίσω του ο πόλεμος του Βιετνάμ με πρωταγωνιστές τους Νίκολας Κέιτζ και Μάθιου Μοντίν).

Ο Πάρκερ υπήρξε ύο φορές υποψήφιος για το Οσκαρ σκηνοθεσία; («Το εξπρές του μεσονυχτίου», «Ο Μισισιπής καίγεται») αλλά δεν το κέρδισε. Πέντε ταινίες του υπήρξαν υποψήφιες για τον Χρυσό Φοίνικα μα κι εκεί στάθηκε άτυχος. Πάντως, οι περισσότερες ταινίες του είχαν το χάρισμα της επικοινωνίας με το κοινό και συνήθως γίνονταν θέμα, όπως συνέβη με την «Εβίτα» (1996) στην οποία η Μαντόνα υποδύεται την Εβίτα Περόν. Τελευταία κινηματογραφική δημιουργία του Πάρκερ είναι η «Ζωή του Ντέιβιντ Γκέιλ» (2003), ένα δικαστικό δράμα βασισμένο σε αληθινή ιστορία, με πρωταγωνιστές τον Κέβιν Σπέισι και την Κέιτ Γουίνσλετ.

Γράψτε το σχόλιό σας

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *