Αυστραλία: Στο κοινοβούλιο η υποχρέωση του Facebook και της Google να πληρώνουν για ειδησεογραφικό περιεχόμενο

ceb1cf85cf83cf84cf81ceb1cebbceafceb1 cf83cf84cebf cebacebfceb9cebdcebfceb2cebfcf8dcebbceb9cebf ceb7 cf85cf80cebfcf87cf81ceadcf89cf83

Τον δρόμο για το κοινοβούλιο της Αυστραλίας παίρνει το νομοσχέδιο που θα κατατεθεί αύριο (Τετάρτη 9/12) με στόχο να υποχρεωθούν οι εταιρείες Facebook και Google να αμείβουν τα μέσα ενημέρωσης για τα περιεχόμενά τους.

«Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση. Γίνεται για πρώτη φορά παγκοσμίως. Και ο κόσμος κοιτάζει τι συμβαίνει εδώ στην Αυστραλία», δήλωσε ο αυστραλός υπουργός Οικονομικών Τζος Φράιντενμπεργκ όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο ίδιος διευκρίνισε πως το νομοσχέδιο αυτό, που παρουσιάσθηκε τον Ιούλιο, θα κατατεθεί αύριο, Τετάρτη, στο κοινοβούλιο με στόχο να τεθεί σε ισχύ την ερχόμενη χρονιά.

Αυτός ο «υποχρεωτικός κώδικας συμπεριφοράς» προβλέπει «σημαντικές ποινές» σε περίπτωση παραβάσεων, πρόστιμα ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

Θα βρει εφαρμογή στην προβολή των ειδήσεων από την Facebook και στις έρευνες της Google, δύο από τις πλουσιότερες και ισχυρότερες εταιρείες του κόσμου.

shutterstock 173594540

shutterstock 173594540

Οι γίγαντες του Ίντερνετ θα πρέπει να αποζημιώνουν τους ομίλους του αυστραλιανού Τύπου, όπως και τα αυστραλιανά τηλεοπτικά δίκτυα ABC και SBS, που είχαν αρχικά αποκλειστεί από το νομοσχέδιο.

Η κυβέρνηση αποφάσισε ωστόσο να εξαιρέσει τις πλατφόρμες YouTube και Instagram.

Πάντως, σε σχέση με την πρώτη μορφή του νομοσχεδίου, τα μέτρα έχουν αμβλυνθεί, ιδιαίτερα εκείνα που έχουν στόχο να υποχρεώσουν τους γίγαντες της τεχνολογίας να επιδεικνύουν διαφάνεια σχετικό με τους αλγορίθμους που χρησιμοποιούν για να εμφανισθούν οι ροές πληροφοριών στις πλατφόρμες και τα αποτελέσματα ερευνών.

Ο Φράιντενμπεργκ δήλωσε πως οι γιγάντιες αυτές εταιρείες του Ίντερνετ δεν θα είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους εκδοτικούς ομίλους για «τροποποιήσεις» αυτών των αλγορίθμων, παρά μόνο σε περίπτωση που οι τροποποιήσεις αυτές έχουν «σημαντικό αντίκτυπο» στην κατάταξη των ερευνών, με προειδοποίηση 14 ημερών, αντί των 28 ημερών που είχαν αρχικά προταθεί.

Στην αρχή η Αυστραλία είχε προτείνει έναν κώδικα συμπεριφοράς σε εθελοντική βάση, αλλά στη συνέχεια κατέστησε τη ρύθμιση υποχρεωτική εξαιτίας της «ανισότητας» που υφίσταται στη διαπραγμάτευση ανάμεσα στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και τις ψηφιακές πλατφόρμες, κάτι που εμποδίζει τη σύναψη δίκαιων συμφωνιών.

Ο Φράιντεμπεργκ δήλωσε πως τα δύο μέρη εξακολουθούν να ενθαρρύνονται να συνάπτουν εμπορικές συμφωνίες, όμως, όταν δεν τα καταφέρνουν, το ζήτημα θα κρίνεται στο πλαίσιο διαιτησίας που θα έχει ισχύ νόμου.

Την αυστραλιανή πρωτοβουλία παρακολουθούν από κοντά σε όλον τον κόσμο σε μια περίοδο που τα μέσα ενημέρωσης αντιμετωπίζουν προβλήματα, καθώς στην ψηφιακή οικονομία τα διαφημιστικά έσοδα καρπώνονται όλο και περισσότερο η Facebook, η Google και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.

Η Facebook προειδοποίησε πως ο νόμος αυτός, σε περίπτωση που τεθεί σε ισχύ, μπορεί να εμποδίσει τους χρήστες και τα αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης να μοιράζονται πληροφορίες.

Σε μήνυμα που είχε αναρτήσει τον Αύγουστο σε μπλογκ, ο γενικός διευθυντής της Facebook για την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία είχε υποστηρίξει πως ο νόμος αυτός «παραγνωρίζει τη δυναμική του Ίντερνετ».

Από την πλευρά της, η Google δήλωσε πως «ο τρόπος που οι Αυστραλοί χρησιμοποιούν το Google βρίσκεται σε κίνδυνο».

google 735x420

google 735x420

Μια αυστραλιανή μελέτη, στην οποία βασίσθηκαν αυτά τα μέτρα, έδειξε πως από τα 100 δολάρια που δαπανώνται για διαφήμιση στο Ίντερνετ, η Google λαμβάνει 53 δολάρια, η Facebook 28 δολάρια και τα υπόλοιπα κατανέμονται ανάμεσα στους άλλους γίγαντες του Ίντερνετ.

Η κρίση στα μέσα ενημέρωσης επιδεινώθηκε εξαιτίας της οικονομικής κατάρρευσης που προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊού. Στην Αυστραλία, δεκάδες εφημερίδες έκλεισαν και εκατοντάδες δημοσιογράφοι απολύθηκαν στη διάρκεια των τελευταίων μηνών.

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *