Γαλλία: Πάνω από 210 εκατομμύρια ευρώ πρόστιμο σε Google και Facebook για τα cookies

Η Cnil, η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων στη Γαλλία, επέβαλε βαριά πρόστιμα 150 εκατομμυρίων ευρώ και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοίχως στην Google και στο Facebook για τις πρακτικές τους όσον αφορά τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται ιδίως για στοχευμένη διαφήμιση. Το ύψος του προστίμου που επιβλήθηκε στην Google αποτελεί ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (Cnil), ξεπερνώντας προηγούμενο πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβάλλει στην Google τον Δεκέμβριο του 2020, ήδη για το θέμα των cookies. “Η Cnil διαπίστωσε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν” την άρνηση των cookies “το ίδιο απλά” όπως γίνεται για την αποδοχή τους, σημείωσε η ίδια. Οι δύο πλατφόρμες έχουν στην διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση “οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης”. Σε αντίδρασή της που γνωστοποιήθηκε στο AFP, η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών […] ΠΗΓΗ

ceb3ceb1cebbcebbceafceb1 cf80ceaccebdcf89 ceb1cf80cf8c 210 ceb5cebaceb1cf84cebfcebccebccf8dcf81ceb9ceb1 ceb5cf85cf81cf8e cf80cf81cf8c
GettyImages 1230261472 1320x953 1

Η Cnil, η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων στη Γαλλία, επέβαλε βαριά πρόστιμα 150 εκατομμυρίων ευρώ και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντιστοίχως στην Google και στο Facebook για τις πρακτικές τους όσον αφορά τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται ιδίως για στοχευμένη διαφήμιση.

Το ύψος του προστίμου που επιβλήθηκε στην Google αποτελεί ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (Cnil), ξεπερνώντας προηγούμενο πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ που είχε επιβάλλει στην Google τον Δεκέμβριο του 2020, ήδη για το θέμα των cookies.

“Η Cnil διαπίστωσε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν” την άρνηση των cookies “το ίδιο απλά” όπως γίνεται για την αποδοχή τους, σημείωσε η ίδια.

Οι δύο πλατφόρμες έχουν στην διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση “οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης”.

Σε αντίδρασή της που γνωστοποιήθηκε στο AFP, η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών της, μετά την απόφαση της Cnil. “Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του διαδικτύου, (…) δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την Cnil ανταποκρινόμενοι στην απόφασή της, στο πλαίσιο της οδηγίας (σ.σ. ευρωπαϊκής) ePrivacy”, διαβεβαιώνει η αμερικανική εταιρεία.

Η Meta, η μητρική του Facebook, ανακοίνωσε παράλληλα ότι “αξιολογεί την απόφαση” της Cnil και ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές” για τα θέματα αυτά. “Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου” των χρηστών του ίντερνετ όσον αφορά τα cookies, σημείωσε η εταιρεία.

GettyImages 1230261472 1320x953 1ΠΗΓΗ