Μετατροπή πλαστικών σε καύσιμα για αεροσκάφη

cebcceb5cf84ceb1cf84cf81cebfcf80ceae cf80cebbceb1cf83cf84ceb9cebacf8ecebd cf83ceb5 cebaceb1cf8dcf83ceb9cebcceb1 ceb3ceb9ceb1 ceb1ceb5
facebookkaysima

Ερευνητές του Washington State University ανέπτυξαν μια μέθοδο για τη μετατροπή πλαστικών σε συστατικά για καύσιμα αεροσκαφών και άλλα προϊόντα, παρέχοντας μια νέα, χρήσιμη και οικονομική δυνατότητα για επαναχρησιμοποίηση πλαστικών. 

Στο πλαίσιο της δουλειάς τους οι ερευνητές ήταν σε θέση να μετατρέψουν το 90% του πλαστικού σε καύσιμο για αεροσκάφη και άλλα πολύτιμα προϊόντα υδρογονανθράκων εντός μιας ώρας, σε μέτριες θερμοκρασίας, και να ρυθμίζουν τη διαδικασία έτσι ώστε να προκύπτουν τα επιθυμητά προϊόντα.

Υπό τους Τσουχουά Τζιά και Χονγκφέι Λιν, οι ερευνητές παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο Chem Catalysis.

«Στη βιομηχανία ανακύκλωσης, το κόστος της ανακύκλωσης αποτελεί κλειδί» είπε ο Λιν. «Αυτή η δουλειά αποτελεί για εμάς ορόσημο ώστε να προωθήσουμε αυτή τη νέα τεχνολογία σε εμπορευματοποίηση» πρόσθεσε.

Η ανακύκλωση πλαστικών αποτελεί δύσκολο ζήτημα: Οι πιο κοινές μέθοδοι μηχανικής ανακύκλωσης λιώνουν το πλαστικό και του αναπλάθουν, ωστόσο αυτό μειώνει την οικονομική του αξία και την ποιότητα για χρήση σε άλλα προϊόντα. Η χημική ανακύκλωση μπορεί να παράγει προϊόντα υψηλότερης ποιότητας, μα απαιτεί υψηλές θερμοκρασίες ενέργειας και πολύ χρόνο επεξεργασίας, κάτι που την καθιστά πολύ ακριβή και δύσχρηστη για να υιοθετηθεί από βιομηχανίες. Εξαιτίας αυτών των περιορισμών, μόνο το 9% του πλαστικού στις ΗΠΑ ανακυκλώνεται κάθε χρόνο.

Στο πλαίσιο της δουλειάς τους οι ερευνητές του WSU ανέπτυξαν μια καταλυτική διαδικασία για την αποτελεσματική μετατροπή πολυαιθυλενίου σε καύσιμο για αεροσκάφη και λιπαντικά υψηλής ποιότητας. Το πολυαιθυλένιο είναι το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο πλαστικό και χρησιμοποιείται σε πάρα πολλά προϊόντα.

Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής οι ερευνητές χρησιμοποίησαν έναν καταλύτη ρουθηνίου σε άνθρακα και ένα κοινό διαλυτικό. Ήταν σε θέση να μετατρέπουν περίπου το 90% του πλαστικού σε συστατικά καυσίμου αεροσκαφών ή άλλα προϊόντα υδρογονανθράκων εντός μιας ώρας σε θερμοκρασία 220 βαθμών Κελσίου- χαμηλότερα δηλαδή από ότι είθισται.

«Πριν το πείραμα, απλά εικάζαμε, μα δεν ξέραμε εάν θα δούλευε. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό» είπε ο Τζιά. Από πλευράς του ο Λιν τόνισε πως, η ρύθμιση των συνθηκών επεξεργασίας, όπως η θερμοκρασία, ο χρόνος ή η ποσότητα χρήσης του καταλύτη, αποτέλεσε το κρίσιμο βήμα για τη ρύθμιση της διαδικασίας έτσι ώστε να δημιουργούνται τα επιθυμητά προϊόνα. «Ανάλογα με την αγορά, μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με το προϊόν που επιδιώκεται να παραχθεί» είπε ο Λιν.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Καιρός: Έκτακτο δελτίο επιδείνωσης από την ΕΜΥ – Ισχυρές καταιγίδες, χαλάζι και θυελλώδεις άνεμοι

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *