Ο «πόλεμος του διαστήματος» σε αριθμούς – Δείτε το Infographic του Newsbomb.gr

cebf cf80cf8ccebbceb5cebccebfcf82 cf84cebfcf85 ceb4ceb9ceb1cf83cf84ceaecebcceb1cf84cebfcf82 cf83ceb5 ceb1cf81ceb9ceb8cebccebf scaled

Ο κόσμος εισέρχεται στην εποχή του διαστημικού τουρισμού. Πολίτες μετατρέπονται σε αστροναύτες, βγαίνουν απο τα σύνορα της Γης και εγκαινιάζουν νέα εποχή στην εξερεύνηση του διαστήματος.

Η βιομηχανία των ιδιωτικών πτήσεων στο διάστημα βρίσκεται σε πλήρη άνθιση.

Στα 90 του χρόνια , ο ηθοποιός Ουίλιαμ Σάτνερ έφτασε πρόσφατα «με τόλμη εκεί που δεν έχει πάει ποτέ κανείς». Στις 13 Οκτωβρίου, ο «κάπτεν Κερκ» του Star Trek έγινε ο γηραιότερος άνθρωπος που έχει ταξιδέψει ποτέ στο διάστημα, συνεχίζοντας μια παράδοση που θέλει τους μη επαγγελματίες αστροναύτες που «περιπλανήθηκαν» έστω και για λίγα λεπτά στον αχανή χώρο όπου κινούνται τα ουράνια σώματα να είναι πλούσιοι, διάσημοι , να έχουν υψηλές γνωριμίες ή όλα τα παραπάνω.

Όταν τα διαστημικά λεωφορεία της NASA άρχισαν να πετούν τη δεκαετία του 1980, όλα τα είδη των VIP άρχισαν να ασκούν πιέσεις για να πάνε ως επιβάτες, λέει ο Alan Ladwig, συγγραφέας του βιβλίου See You In Orbit? Our Dream of Spaceflight.

DIASTHMIKES PTHSEIS

Η NASA τελικά έδωσε το «πράσινο φως» για να πετάξουν μη επαγγελματίες, για λόγους επικοινωνιακούς και εκπαιδευτικούς. Και το 1984, ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρίγκαν είπε ότι καθοδηγεί τη NASA «να επιλέξει ως τον πρώτο επιβάτη πολίτη στην ιστορία του διαστημικού προγράμματος, έναν από τους καλύτερους εκπροσώπους της Αμερικής: έναν δάσκαλο».

Η «τυχερή» άτυχη» τελικά ήταν η δασκάλα Κρίστα Μακόλιφ η οποία έχασε τη ζωή της μαζί με τα υπόλοιπα έξι μέλη πληρώματός του Τσάλεντζερ στις 28 Ιανουαρίου του 1986. Το διαστημικό λεωφορείο διαλύθηκε 73 δευτερόλεπτα μετά την εκτόξευσή του, πάνω από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα.

Μετά από αυτό, σε πτήσεις της NASA συμμετείχαν μόνο επαγγελματίες αστροναύτες, με εξαίρεση τον Τζον Γκλεν, έναν πρώην αστροναύτη, τον πρώτο Αμερικανό που έκανε ποτέ τροχιά γύρω από τη Γη

Έκτοτε πέρασε πολύς καιρός, τα πράγματα και οι εποχές άλλαξαν ραγδαία, μαζί τους και η τεχνολογία και έφθασε η νέα εποχή των ιδιωτικών διαστημικών πτήσεων.

Εταιρείες όπως η SpaceX και η Blue Origin προσπαθούν να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες τα επόμενα χρόνια για να συμβάλλουν στην επίτευξη του οράματός τους , να χτίσουν το μέλλον της ανθρωπότητας στο διάστημα. Τα μεγέθη είναι αστρονομικά, τα εισιτήρια για τους κοινούς θνητούς απλησίαστα, οι φιλοδοξίες ωστόσο είναι τεράστιες.

Η SpaceX ελπίζει μια μέρα να χτίσει μια πόλη στον Άρη. Ο Τζεφ Μπέζος ονειρεύεται να δημιουργήσει μεγάλους διαστημικούς σταθμούς σε τροχιά. Και η NASA ελπίζει να χρησιμοποιήσει τις συνεργασίες της με ιδιωτικές εταιρείες για να οδηγήσει αστροναύτες σε διάφορους προορισμούς στο διάστημα.

Στη μάχη μπαίνει και η αμερικανική εταιρία Space Adventures υπό τη διεύθυνση του Τομ Σέλι και η ρωσική υπηρεσία Roscosmos που θα στείλουν από κοινού στις αρχές Δεκεμβρίου και για 12 ημέρες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) τον Ιάπωνα δισεκατομμυριούχο Γιουσάκου Μαεζάβα και τον βοηθό του.

Στο μεταξύ οι επικρίσεις για την ξέφρενη «κούρσα του διαστήματος» ανάμεσα στους δισεκατομμυριούχους αυξάνονται. Πολλοί είναι εκείνοι που λένε ότι οι πλούσιοι αυτού του κόσμου, θα ήταν καλύτερα να ξοδεύουν την περιουσία τους στη Γη και τα επιτακτικά προβλήματά της, παρά σε ένα άγνωστο μέλλον, εκτός πλανήτη…

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Άγριο έγκλημα στο Αιγάλεω: Ομολόγησε ο 20χρονος τη δολοφονία της μητέρας του

Άλεκ Μπάλντουιν: Συντετριμμένος ο ηθοποιός – Πώς εκπυρσοκρότησε το όπλο που κρατούσε (vid)

«Θερμό» επεισόδιο: Πού θα χτυπήσει η Τουρκία; Στοχεύει στο αδύνατο σημείο του Ελληνισμού

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *