Πάσχα 2021: Πόσο θα πληρώσουμε το εορταστικό τραπέζι – Τι λέει ο πρόεδρος της Βαρβακείου

cf80ceaccf83cf87ceb1 2021 cf80cf8ccf83cebf ceb8ceb1 cf80cebbceb7cf81cf8ecf83cebfcf85cebcceb5 cf84cebf ceb5cebfcf81cf84ceb1cf83cf84ceb9
facebookvarvakio 11

Το δώρο του Πάσχα φαίνεται πως περιμένουν οι καταναλωτές προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους για το πασχαλινό τραπέζι, καθώς η κίνηση στη Βαρβάκειο μέχρι στιγμής είναι υποτονική.

Οι καταναλωτές κάνουν τις πρώτες «αναγνωριστικές» βόλτες στην αγορά, κι ενημερώνονται για τις τιμές στα αμνοερίφια και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για το πασχαλινό τραπέζι, είναι όμως φειδωλοί όσον αφορά στις αγορές τους και φαίνεται ότι θα τις αφήσουν για την τελευταία στιγμή.

Οι κρεοπώλες ελπίζουν ότι την Μεγάλη Εβδομάδα θα «ζεσταθεί» η κίνηση στην αγορά, καθώς θα καταβληθεί το δώρο Πάσχα στους εργαζόμενους, οπότε εκτιμάται ότι θα βγουν για τα πασχαλινά τους ψώνια.

O πρόεδρος της Βαρβακείου αγοράς Ανδρέας Νιώτης, μίλησε στο Mega, αναφορικά με το ποια είναι η κίνηση στην αγορά αυτές τις ημέρες, ποιες είναι οι τιμές των προϊόντων, αλλά και αν υπάρχει επάρκεια στην αγορά.

«Το Πάσχα αυτό πιστεύω ότι θα είναι καλύτερο από το περσινό. Οι τιμές σήμερα σταθεροποιήθηκαν. Το Σάββατο κατέβηκε πολύς κόσμος και είμαστε αισιόδοξοι. Επάρκεια φαίνεται να υπάρχει. Ο κόσμος παίρνει αρνί, κατσίκι, αλλά όποιος έρχεται εδώ συνήθως ψωνίζει όλα τα κρέατα του μήνα», είπε ο κ. Νιώτης.

«Ο μεγάλος όγκος με αρνιά και κατσίκια ξεκινάει από σήμερα. Ξεκινήσαμε να παραλαμβάνουμε. Οι τιμές ξεκινούν από 6,90 το κιλό. Αν χρειαστεί θα κάνουμε και εισαγωγές», συνέχισε ο ίδιος.

Ο κ. Νιώτης αναφέρθηκε και στις δυσκολίες του να επισκεφθούν οι πολίτες τη Βαρβάκειο αγορά, σημειώνοντας ότι «Ο κόσμος μπορεί να πάει στα mall αλλά δεν μπορεί να πάει στη Βαρβάκειο να ψωνίσει τις καθημερινές. Το λέμε από την Τσικνοπέμπτη αυτό. Αλλά δεν μας ακούει κανείς. Το θεωρώ άδικο».

Χωρίς ουσιαστική μεταβολή (+0,7%) είναι η τιμή του τυπικού πασχαλινού καλαθιού του 2021 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2020 ενώ αυξημένες αναμένονται οι τιμές των αμνοεριφίων στην αγορά.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από νέα έρευνα τιμών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σημειώνεται ότι η έρευνα βασίζεται σε πρωτογενή δεδομένα που συνέλεξαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ και αφορούν τις τιμές της Μεγάλης Εβδομάδας καθώς και από στοιχεία από την εφαρμογή e-katanalotis.

Τα προϊόντα που αναλύθηκαν αποτελούν αντιπροσωπευτικά προϊόντα του πασχαλινού τραπεζιού για τους Έλληνες καταναλωτές και η επιλογή τους έγινε από εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς με πολυετή εμπειρία στον χώρο. Τα προϊόντα που εξετάστηκαν είναι: αυγά εξάδα, τσουρέκι, ξύδι, αλεύρι για όλες τις χρήσεις, μουστάρδα, φέτα, γιαούρτι, κρασί μοσχοφίλερο, μπύρες, πατάτες, ντομάτες, βούτυρο, μαρούλι, φύλλο κρούστας, αναψυκτικό τύπου Cola.

Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι του 2021 στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μη συμπεριλαμβανομένων αμνοεριφίων υπολογίζεται στα 41,70 ευρώ και δεν παρουσιάζει ουσιαστική μεταβολή με αύξηση της τάξης του +0,7% σε σχέση με το 2020 όταν ήταν 41,40 ευρώ. Παράλληλα το μέσο εύρος τιμών (διαφορά μικρότερης με μέγιστης τιμής τυπικού καλαθιού) εντός των εξεταζόμενων κατηγοριών παραμένει υψηλό με 36%, καταδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές για άλλη μία χρονιά έχουν πρόσβαση σε μεγάλο εύρος εναλλακτικών επιλογών (διαφορετικές ποικιλίες, ποιότητες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αξιοποίηση προσφορών και εκπτώσεων. Σημαντικό ρόλο για άλλη μια χρονιά αναμένεται να παίξει και η παρατηρούμενη το τελευταίο διάστημα ένταση των προσφορών και προωθητικών ενεργειών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες με τη μορφή παροχής επιπλέον εκπτώσεων, επιπλέον ποσοτήτων, δωροεπιταγών, εκπτωτικών κουπονιών κλπ, η οποία αφορά σχεδόν το σύνολο των εποχιακών προϊόντων και εκτιμάται ότι παρέχει επιπλέον όφελος περίπου 13% από τις προσφορές κατά μέσο όρο στους καταναλωτές που θα τις επιλέξουν.

Αν και οι περισσότερες εξεταζόμενες κατηγορίες προϊόντων παρουσιάζουν μείωση, σημαντικά αυξημένη αναμένεται ότι θα είναι η τιμή του αρνιού την Μεγάλη Εβδομάδα με τις τιμές να μην έχουν διαμορφωθεί ακόμα. Σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς ένας συνδυασμός παραγόντων πιέζει τις τιμές αυξητικά. Η μειωμένη διάθεση προϊόντων από το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω Brexit προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, οδήγησε σε απορρόφηση προϊόντων από την ελληνική αγορά προς το εξωτερικό για το καθολικό Πάσχα (ειδικά Ιταλία και Ισπανία), λόγω και του ότι το καθολικό Πάσχα φέτος «έπεσε» αρκετά νωρίτερα από το ορθόδοξο. Το ότι το ορθόδοξο Πάσχα φέτος «πέφτει» τόσο αργά σημαίνει ότι τα αμνοερίφια βάρους 10-13 κιλών τα οποία ζητούνται κυρίως από τους καταναλωτές είναι λιγότερα (γιατί τέτοια εποχή τα ζώα έχουν μεγαλώσει) και η μειωμένη προσφερόμενη ποσότητα σε αυτό το βάρος πιέζει την τιμή αυξητικά.

Το συνολικά χαμηλό συγκριτικά με την προηγούμενη δεκαετία επίπεδο τιμών του τυπικού Πασχαλινού καλαθιού είναι αποτέλεσμα της έντασης του ανταγωνισμού που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, τόσο στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, όσο και με τα ανταγωνιστικά κανάλια (π.χ. κρεοπωλείο, λαϊκή αγορά κλπ). Η διαφορά τιμών των καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ από την υπόλοιπη αγορά, είναι αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας, της αποτελεσματικής λειτουργίας των οργανωμένων τμημάτων προμηθειών των σούπερ μάρκετ και της μακροχρόνιας συνεργασίας με οργανωμένους μεγάλους προμηθευτές.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Βύρωνας: Γυναίκα έριξε πετρέλαιο σε κορίτσια που έπαιζαν κάτω από το σπίτι της

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *