Τα λάθη που μειώνουν τη διατροφική αξία των γευμάτων μας

cf84ceb1 cebbceacceb8ceb7 cf80cebfcf85 cebcceb5ceb9cf8ecebdcebfcf85cebd cf84ceb7 ceb4ceb9ceb1cf84cf81cebfcf86ceb9cebaceae ceb1cebeceaf

Αρχικά να σας δώσουμε τα ειλικρινή μας συγχαρητήρια για την απόφασή σας να αλλάξετε επιτέλους τρόπο ζωής και να μπείτε στην κουζίνα αντί να παραγγέλνετε απ’ έξω κάθε βράδυ. Αν και αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς μια πιο υγιεινή διατροφή, υπάρχουν ορισμένα συνηθισμένα λάθη που πρέπει να αποφεύγετε όταν μαγειρεύετε προκειμένου να διατηρήσετε στο έπακρο τη διατροφική αξία του γεύματός σας.

Τα λάθη στη μαγειρική που μειώνουν τη διατροφική αξία του γεύματός σας

shutterstock 532528375

*Προσθέτετε πολύ αλάτι αντί για μπαχαρικά

Σε κανέναν δεν αρέσουν τα άγευστα πιάτα και αν δεν είστε συνηθισμένοι στο μαγείρεμα είναι πολύ εύκολο να το παρακάνετε με το αλάτι προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι το φαγητό σας θα έχει γεύση. Χωρίς να θέλουμε να σας τρομάξουμε, η υπερκατανάλωση αλατιού μπορεί να προκαλέσει άμεσο ή έμμεσο πρόβλημα υγείας. Το νάτριο προσελκύει και συγκρατεί νερό. Ως αποτέλεσμα, η περίσσεια νατρίου στο σώμα προκαλεί κατακράτηση υγρών και αυξάνει τον όγκο του αίματος, αύξηση η οποία κάνει την καρδιά να εργάζεται σκληρότερα για να μετακινεί το αίμα μέσω των αγγείων, με αποτέλεσμα να αυξάνει την αρτηριακή πίεση, κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να χρησιμοποιείτε μπαχαρικά και βότανα για να χαρίσετε πλούσια γεύση στο πιάτο σας. Η χρήση μπαχαρικών αντί του αλατιού μπορεί να κάνει το φαγητό σας πιο ενδιαφέρον και ξεχωριστό.

*Αποφεύγετε όλα τα λιπαρά

Τα τελευταία χρόνια τα λιπαρά έχουν δαιμονοποιηθεί και κάπως έτσι κάθε φορά που ακούμε για «λιπαρά», το μυαλό μας πηγαίνει στα περιττά κιλά, την αυξημένη χοληστερόλη και τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Ενώ η υπερβολική κατανάλωση συγκεκριμένων λιπαρών, των λεγόμενων κορεσμένων, έχει συνδεθεί με σημαντικά προβλήματα υγείας και χρόνια νοσήματα, υπάρχουν και «καλά» λιπαρά, τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα, τα οποία μας κάνουν και δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας.

Μην αποφεύγετε, λοιπόν, τα «καλά» λιπαρά, όπως αυτά που εντοπίζονται στο ελαιόλαδο, το αβοκάντο, τα λιπαρά ψάρια και τους ξηρούς καρπούς.

*Ψήνετε υπερβολικά τα λαχανικά σας

Είναι αρκετά πιθανό το να μη λάβετε όλα τα θρεπτικά συστατικά από τα λαχανικά σας εάν τα έχετε ψήσει υπερβολικά. Μάλιστα, ορισμένες τροφές, όπως το μαρούλι, το μπρόκολο, η κόκκινη πιπεριά και το παντζάρι φαίνεται να είναι πιο θρεπτικές όταν τρώγονται ωμές. Σε γενικές γραμμές, το υπερβολικό μαγείρεμα των λαχανικών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της τάξεως του 15-55% των θρεπτικών τους συστατικών.

*Ζεσταίνετε υπερβολικά το ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο περιέχει θρεπτικά συστατικά που καταστρέφονται όταν θερμαίνονται σε υψηλές θερμοκρασίες. Γι ‘αυτό, προσέξτε τη θερμοκρασία στην οποία μαγειρεύετε το ελαιόλαδο, ώστε να επωφεληθείτε από τη θρεπτική του αξία.

*Ξεφλουδίζετε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά

Το ξεφλούδισμα των λαχανικών μπορεί να σας εμποδίσει να πάρετε πολλά θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στη φλούδα τους. Μεγάλο μέρος της θρεπτικής αξίας πολλών φρούτων και λαχανικών βρίσκεται στη φλούδα τους. Αυτό ισχύει για παράδειγμα για τις πατάτες, τις μελιτζάνες, τα μήλα, τα καρότα και τα αγγούρια. Προτού, λοιπόν, ξεκινήσετε το ξεφλούδισμα, ξανασκεφτείτε το.

Γράψτε το σχόλιό σας

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *