Το «Καλάθι με αγριοφράουλες» του Σαρντέν πιάνει 27 εκ. σε δημοπρασία – Τι το κάνει τόσο πολύτιμο;

Περισσότερα… ΠΗΓΗ…

cf84cebf cebaceb1cebbceacceb8ceb9 cebcceb5 ceb1ceb3cf81ceb9cebfcf86cf81ceaccebfcf85cebbceb5cf82 cf84cebfcf85 cf83ceb1cf81cebd
facebook1

Ο Γάλλος ζωγράφος του 18ου αιώνα Ζαν Μπατίστ Σιμεόν Σαρντέν, δημιούργησε χεδόν 120 νεκρές φύσεις, κύπελλα, τσαγιέρες, δαμάσκηνα, πεπόνια και ροδάκινα. Ήταν οι αγριοφράουλες όμως που έσπασαν όλα τα κοντέρ.

Το ποσό για το οποίο πωλήθηκε μια απλή νεκρή φύση του σόκαρε την αγορά. Ο πίνακας «Το Καλάθι με τις Αγριοφράουλες», σε δημοπρασία στο Artcurial, εκτινάχθηκε πολύ πάνω από την εκτιμούμενη τιμή των 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων και «έπιασε» το ιλιγγιώδες για μια απλή νεκρή φύση ποσό των 26,8 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αγοραστής, σύμφωνα με την Art Newspaper, ήταν ο νεοϋορκέζος έμπορος έργων τέχνης Άνταμ Ουίλιαμς. Η τελική τιμή είναι νέο ρεκόρ σε δημοπρασία για τον καλλιτέχνη, συντρίβοντας το προηγούμενο των 8 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε πιάσει το έργο του Chardin «La Fontaine» πριν από λίγους μήνες στου Christie’s στο Παρίσι.

Επιπλέον, ο οίκος δημοπρασιών Artcurial είπε ότι το αποτέλεσμα συνιστά ρεκόρ σε δημοπρασία για κάθε έργο από Γάλλο ζωγράφο του 18ου αιώνα.

https://www.instagram.com/p/CbX4WTKo9xm

Πώς εξηγείται αυτό που συνέβη;

Ο Harry Smith, εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων για θέματα τέχνης Gurr Johns, το αποδίδει στο ότι το έργο είναι «απολύτως εκπληκτικό», εν μέρει λόγω του ότι είναι η μοναδική νεκρή φύση του Chardin με φράουλες.

«Αυτός ο τύπος νεκρής φύσης ήταν ο πατέρας όλων των σπουδαίων νεκρών φύσεων στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα» υπογράμμισε ο Smith, αναφερόμενος σε έργα των Cézanne και Manet. «Όλα αυτά τα όμορφα έργα κοιτούν πίσω στον Chardin. Ήταν μοναδικός στη Γαλλία, με την έννοια ότι δεν είχε ανάγκη να κάνει μεγαλοπρεπή πορτρέτα σε ύφος Ροκοκό, σαν τους Boucher και Fragonard. Αντιθέτως, έκανε απλά και μόνο τα δικά του, πολύ ήσυχα, και τα έργα του έχουν μια φανταστική απλότητα».

Ο Chardin, γιος επιπλοποιού, γεννήθηκε το 1699 στο Παρίσι και σπανίως έφευγε από την πόλη. Έως το 1757 ζούσε στην Αριστερή Όχθη, πλησίον της εκκλησίας Saint-Sulpice· τότε ο Λουδοβίκος ο 15ος του παραχώρησε στούντιο στο Λούβρο.

ΠΗΓΗ