Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα – Τι θα δούμε το καλοκαίρι

Περισσότερα… ΠΗΓΗ…

cf86ceb5cf83cf84ceb9ceb2ceaccebb ceb1ceb8ceb7cebdcf8ecebd cebaceb1ceb9 ceb5cf80ceb9ceb4ceb1cf8dcf81cebfcf85 ceb1cebdceb1cebacebfceb9
facebookAEF MainOutdoor

Περισσότερες από 50 ελληνικές παραγωγές και περίπου 60 από το εξωτερικό θα παρουσιάσει, φέτος, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου που θα πραγματοποιηθεί, για δεύτερη χρονιά κάτω από ειδικές συνθήκες εξαιτίας του κορωνοϊού.

Με σύνδεση μέσω διαδικτύου, η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ, Κατερίνα Ευαγγελάτου, ανακοίνωσε το φετινό πρόγραμμα.

«Οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες και κάνουν το έργο όλων μας ακόμα πιο περίπλοκο. Όμως, είμαστε επίμονοι και δεν χάνουμε το κουράγιο μας. Νιώθουμε την αγωνία των συναδέλφων μας καλλιτεχνών και όλων των ανθρώπων του πολιτισμού, που εδώ και δεκαπέντε μήνες βιώνουν μια σκληρή, αφύσικη πραγματικότητα» ανέφερε μεταξύ άλλων η Κατερίνα Ευαγγελάτου, η οποία ανακοίνωσε το σχεδιασμό 80 παραγωγών, δίνοντας προτεραιότητα στους Έλληνες δημιουργούς καθώς οι ελληνικές παραγωγές ξεπερνούν τις 50, ενώ οι παραγωγές από το εξωτερικό είναι περίπου 30.

Επιπλέον, το Φεστιβάλ επεκτείνει τις διεθνείς του συμπαραγωγές στον χώρο των παραστατικών τεχνών, παρουσιάζοντας εφέτος 10 νέα έργα σε συνεργασία με κορυφαίους πολιτιστικούς οργανισμούς από τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Πολωνία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά. Ορισμένα από τα έργα αυτά είναι Ελλήνων δημιουργών τα οποία, μετά από την πρεμιέρα τους στην Αθήνα, θα φιλοξενηθούν ως συμπαραγωγές σε σκηνές του εξωτερικού. Το Φεστιβάλ ενισχύει τον διάλογο ανάμεσα σε Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, για να τροφοδοτήσει το κοινό με νέα, τολμηρά έργα δημιουργών από την αφρόκρεμα του διεθνούς στερεώματος.

[embedded content]

Είναι η δεύτερη χρονιά που το Φεστιβάλ λειτουργεί υπό έκτακτες συνθήκες λόγω πανδημίας. «Είναι η δεύτερη χρονιά που καταστρώνουμε πολλαπλά σχέδια διάσωσης των εκδηλώσεών μας. Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να υλοποιήσουμε τον σχεδιασμό μας, προσφέροντάς τον στο κοινό είτε με φυσική παρουσία είτε, αν χρειαστεί, διαδικτυακά. Με τις επιφυλάξεις που μας γεννά η συνθήκη, αλλά ταυτόχρονα με αμέριστη προσήλωση στην αποστολή μας, αλλάζουμε σχήμα στο Φεστιβάλ, ούτως ώστε να μας χωρέσει όλους και όλες. Με όλες τις παραγωγές που πέρυσι ματαιώθηκαν και μεταφέρθηκαν για εφέτος. Όλες τις νέες δράσεις και τα σχέδια που με φροντίδα και ενθουσιασμό ετοιμάζαμε τόσον καιρό», ανέφερε η καλλιτεχνική διευθύντριά του Κατερίνα Ευαγγελάτου κατά τη σημερινή διαδικτυακή παρουσίαση του προγράμματος.

Σύμφωνα με την ίδια, ο φετινός καλλιτεχνικός προγραμματισμός δεν χωράει σε αυστηρές θεματικές και ασφυκτικά θεωρητικά πλαίσια. Ωστόσο, διαθέτει και εφέτος ορισμένους άξονες, γύρω από τους οποίους στρέφονται κάποιες παραγωγές με θεματολογία που αφορά τις έμφυλες ταυτότητες.

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260

Η Πειραιώς 260, που έμεινε κλειστή πέρυσι, φέτος προτίθεται να παραμείνει ανοιχτή από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο. Οι ελληνικές παραγωγές θα μονοπωλήσουν τον αμιγώς καλοκαιρινό προγραμματισμό, ενώ οι διεθνείς θα ταξιδέψουν στην Αθήνα στις αρχές του φθινοπώρου.

Θεατρικές παραγωγές

Στον τομέα του Θεάτρου, ο Πρόδρομος Τσινικόρης παρουσιάζει το «Somewhere beyond the cherry trees», εμπνεόμενος από τον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, ενώ ο Κωνσταντίνος Χατζής συνεχίζει την έρευνά του στο Αρχαίο Δράμα με το έργο «Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο», σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη. Με το Αρχαίο Δράμα, και συγκεκριμένα με τον «Αίαντα» του Σοφοκλή, καταπιάνεται και ο Σίμος Κακάλας στον Κήπο της Πειραιώς 260, ενώ ο συνθέτης Λευτέρης Βενιάδης γράφει μια «Όπερα ποδοσφαίρου», σε σκηνοθεσία της Σοφίας Σιμιτζή. Η Σοφία Μαραθάκη σκηνοθετεί «Το δάσος», μια παράσταση με οικολογική στόχευση, η νεαρή Κατερίνα Γιαννοπούλου προτείνει τη «Χρονιά με τα 13 φεγγάρια», από την ομώνυμη ταινία του Φασμπίντερ, και ο Έκτορας Λυγίζος ερευνά μια αρχετυπική ιστορία γυναικείας εξέγερσης στο «Σχολείο γυναικών» του Μολιέρου.

Μουσική

Ο νεαρός δεξιοτέχνης του τζαζ πιάνου Γιάννης Παπαδόπουλος παρουσιάζει το νέο του έργο «Fourth Stream Music», για τζαζ πιάνο τρίο και κλασικό κουαρτέτο εγχόρδων, ενώ οι ομάδες SUM και Latinitas Nostra θα μας προσφέρουν ένα μοναδικό πάντρεμα μπαρόκ μουσικής, αργαλειών ζακάρ και ηλεκτρονικού υπολογιστή, σε μια απρόσμενη συναυλία-περφόρμανς.

Εικαστικά

Στα Εικαστικά της Πειραιώς 260 το Φεστιβάλ θα παρουσιάσει την εγκατάσταση «The Feel.Backstage» του Τάσου Βρεττού, που αποτυπώνει την εμπειρία του underground clubbing στην Αθήνα από το 2005 και εξής, ερευνώντας το αθέατο κομμάτι της BDSM σκηνής και του ΛΟΑΤΚΙ+ ακτιβισμού.

Εκτός των τειχών

Το Φεστιβάλ θα παρουσιάσει και ορισμένες πολύ ειδικές μουσικές και θεατρικές παραγωγές εκτός των τειχών του: τη συναυλία του Δημήτρη Τηλιακού και των Ex Silentio, την παράσταση του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου για παιδιά, το μουσικό παραμύθι «Το ποτάμι που ήθελε να γυρίσει πίσω» των Αναστάσιου Μισυρλή, Φώτη Σιώτα και Ελένης Φωτάκη, αλλά και ένα μουσικοθεατρικό αφιέρωμα στη Σωτηρία Μπέλλου με τη Χριστίνα Μαξούρη.

Κύκλος 1821

Ειδικά για τον κύκλο αυτό, το Φεστιβάλ ανέθεσε σε καλλιτέχνες από το Θέατρο και τον Χορό, τη δημιουργία έργων που στοχάζονται πάνω στην κληρονομιά του ’21 με τρόπο ανατρεπτικό. Ο Ανέστης Αζάς σχολιάζει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις μέσα από την καυστική «Δημοκρατία του Μπακλαβά». Ο νεαρός Παντελής Φλατσούσης στήνει μια εκρηκτική πασαρέλα με την παράσταση «Εθνικό ντεφιλέ». Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου επιστρέφει στο Φεστιβάλ με την «Εσμέ», ένα ξεχασμένο δραματικό ειδύλλιο του συγγραφέα της «Γκόλφως», Σπυρίδωνα Περεσιάδη, σε σκηνοθεσία της ανερχόμενης Μαρίνας Βρόντη. Τέλος, στον κύκλο εντάσσεται η νέα δουλειά της χορογράφου Λενιώς Κακλέα, «Age of Crime».

Χορός

Ο Χορός καταλαμβάνει χώρο στο Φεστιβάλ μέσα από μια ριζοσπαστική προσέγγιση. Στρέφει το βλέμμα στις τάσεις του δρόμου με τη νέα θεματική ενότητα «Layres of street» και μιλά με την γλώσσα πολλών νέων καλλιτεχνών για όλα τα θέματα που αποτελούν την κοινωνική πραγματικότητα: την εξουσία, τον αγώνα για την ελευθερία, τη μετανάστευση, τα ζητήματα ταυτότητας και φύλων.

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Φέτος το Φεστιβάλ υποστηρίζει ένα από τα πλουσιότερα προγράμματα στην ιστορία των Επιδαυρίων. Στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου παρουσιάζει 10 πρεμιέρες παραγωγών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι παραστάσεις θα παίζονται και πάλι τρεις ημέρες την εβδομάδα -Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή- από τον Ιούνιο μέχρι και το τέλος Αυγούστου.

Τα φετινά Επιδαύρια θα φιλοξενήσουν μια διεθνή συμπαραγωγή σε παγκόσμια πρεμιέρα: ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού, Γερμανός σκηνοθέτης Τόμας Όστερμαϊερ επιστρέφει στην Ελλάδα με τον θίασο της Σάουμπυνε και ασχολείται για πρώτη φορά με το Αρχαίο Δράμα. Όχημά του ο «Οιδίποδας Τύραννος», που αποτελεί την αφετηρία ενός νέου έργου της συγγραφέως Maja Zade, η οποία μεταφέρει τον μύθο στο σήμερα – με τίτλο «ödipus/οιδίποδας». Το Φεστιβάλ θα παρουσιάσει επίσης το σχεδόν άγνωστο σατυρικό δράμα του Σοφοκλή «Ιχνευταί», σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού. Επίσης, η Αργυρώ Χιώτη κάνει την πρώτη της σκηνοθεσία στην Επίδαυρο με τους σπαρταριστούς «Βατράχους» του Αριστοφάνη, σε νέα μετάφραση του ποιητή Νίκου Παναγιωτόπουλου. Το πλούσιο πρόγραμμά περιλαμβάνει, ακόμα, τις «Βάκχες», σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, τις παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου με σκηνοθεσίες του Γιάννη Μόσχου και του Κωνσταντίνου Ρήγου, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας με σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, καθώς και συνεργασίες με σκηνοθέτες όλων των γενεών, όπως ο Γιάννης Κακλέας, ο Άρης Μπινιάρης και ο Γιώργος Νανούρης – που επίσης κατεβαίνει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο.

ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Ο προγραμματισμός για το Μικρό Θέατρο της Αρχαίας ξεκινά με το διακαλλιτεχνικό ερευνητικό πρόγραμμα «Πάροδος», που θα λάβει χώρα τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου, δίνοντας τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες από ένα ευρύ φάσμα τεχνών να προχωρήσουν, υπό ιδανικές συνθήκες, την έρευνά τους πάνω στη δραματουργία του αρχαίου δράματος, in situ. Ταυτόχρονα, το Φεστιβάλ εγκαινιάζει έναν νέο θεματικό κύκλο υπό τον τίτλο «CONTEMPORARY ANCIENTS» αναθέτοντας σε τέσσερις συγγραφείς (Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης, Γιάννης Μαυριτσάκης, Αμάντα Μιχαλοπούλου, Αλεξάνδρα Κ*) να γράψουν ένα σύγχρονο έργο με αναφορά σε μια αρχαία τραγωδία.

Οι αναθέσεις όμως δεν περιορίζονται στο Θέατρο. Επεκτείνονται στο Χορό, με το νέο έργο του Ευριπίδη Λασκαρίδη αλλά και στα Εικαστικά, αφού ειδικά για τη Μικρή Επίδαυρο η Αιμιλία Παπαφιλίππου εμπνέεται και δημιουργεί ένα νέο έργο, συνεχίζοντας την έρευνά της στην αναπάντεχη κατοίκηση των αρχαίων μνημείων, που ξεκίνησε πέρσι. Ακόμη, δύο αναπάντεχοι μουσικοί διάλογοι θα προκύψουν: Ο τζαζίστας Πέτρος Κλαμπάνης συναντά τον Πετρολούκα Χαλκιά της ελληνικής παράδοσης, ενώ ο Γαλλο-Ιρανός πολυοργανίστας Keyvan Chemirani θα συναντήσει τη λύρα του δεξιοτέχνη Σωκράτη Σινόπουλου.

ΗΡΩΔΕΙΟ

Η μουσική πρωταγωνιστεί στο Ηρώδειο με ηχηρά ονόματα. Η μεγάλη μετάκληση του Ηρωδείου είναι η ζωντανή εμφάνιση του Μπράιαν Ίνο, σε μια μουσική συνομιλία με τον αδελφό του, Ρότζερ Ίνο. Στην κλασική μουσική, πρωταγωνιστεί ο κορυφαίος μαέστρος Ζούμπιν Μέτα, με την Ορχήστρα Maggio Musicale της Φλωρεντίας και τον διάσημο βιολιστή Πίνχας Ζούκερμαν σε ένα πρόγραμμα αφιερωμένο στη μουσική του Μπραμς – συναυλία που ανοίγει τον κύκλο συνεργασίας μεταξύ του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του Φεστιβάλ Αθηνών. Επίσης, η Χορωδία Μοντεβέρντι, συνοδευόμενη από τους English Baroque Soloists, υπό τη διεύθυνση του μοναδικού σερ Τζον Έλιοτ Γκάρντινερ -θα παρουσιάσει «Τα κατά Ιωάννην Πάθη του Μπαχ».

Ακόμη, το Φεστιβάλ υποδέχεται τον Γιαν Γκαρμπάρεκ, μια από τις δημοφιλείς προσωπικότητες της τζαζ, αλλά και τον κορυφαίο δεξιοτέχνη στο ούτι Ανουάρ Μπραχέμ, τον Γάλλο τραγουδιστή Woodkid, τον Ισλανδό Όλαφουρ Αρναλντς και τον Άγγλο παραγωγό της ελεκτρόνικα και τέκνο Μαξ Κούπερ.

Το ελληνικό πρόγραμμα περιέχει την όπερα της ΕΛΣ, ένα αφιέρωμα στη θρυλική Λιλιπούπολη, την Ελευθερία Αρβανιτάκη και τη συνάντηση του Παύλου Παυλίδη με τον The Boy και της Λένας Πλάτωνος με τη Nalyssa Green, ανάμεσα σε άλλα.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ.

ΠΗΓΗ