Φτάνει πια με τις «πειραγμένες» φωτογραφίες: Πώς ένας νόμος «βάζει χέρι» σε influencers

cf86cf84ceaccebdceb5ceb9 cf80ceb9ceb1 cebcceb5 cf84ceb9cf82 cf80ceb5ceb9cf81ceb1ceb3cebcceadcebdceb5cf82 cf86cf89cf84cebfceb3
facebookinfluencer

Ένας νέος νορβηγικός νόμος αλλάζει το τοπίο όσον αφορά στις «πειραγμένες» φωτογραφίες που ανεβάζουν influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η βιομηχανία των influencers στα social media βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην προβολή εικόνων που (για να το θέσουμε κάπως κομψά) δεν αντανακλούν πάντοτε με ακρίβεια την πραγματικότητα- και, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, οι «πειραγμένες» φωτογραφίες αποτελούν βασικό κομμάτι αυτής της υπόθεσης.

Αυτό δημιουργεί ενίοτε ζητήματα και προβλήματα- και αυτό είναι το πλαίσιο στο οποίο κινείται ένας νέος νορβηγικός νόμος, βάσει του οποίου οι social media influencers δεν θα μπορούν να αναρτούν τροποποιημένες φωτογραφίες χωρίς να δηλώνουν παράλληλα ότι έχουν προβεί σε παρεμβάσεις.

Αυτό αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τις αναρτήσεις επί πληρωμή σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για μείωση της «πίεσης για θέματα σωματικής εμφάνισης» (body pressure) μεταξύ των ατόμων νεαρής ηλικίας.

Μιλώντας στο Newsbeat του BBC, η Μάντελιν Πέντερσεν, 26 ετών, Instagram influencer από το Μος της Νορβηγίας, λέει πως «ήταν καιρός» να αλλάξουν οι κανόνες στο θέμα και εκφράζει την ελπίδα πως κάτι τέτοιο θα βοηθήσει να σταματήσουν οι νέοι να συγκρίνονται με μη ρεαλιστικές εικόνες που βλέπουν στα social media. «Υπάρχουν τόσοι πολλοί που έχουν ανασφάλειες σχετικά με το σώμα ή το πρόσωπό τους» λέει σχετικά, προσθέτοντας πως «αντιμετώπιζα θέματα με το σώμα μου λόγω του Instagram…το χειρότερο είναι πως δεν ξέω καν αν τα άλλα κορίτσια που έβλεπα τροποποιούσαν τις φωτογραφίες τους ή όχι. Για αυτό χρειαζόμαστε απαντήσεις- χρειαζόμαστε αυτόν τον νόμο».

Η ίδια λέει πως δεν «νιώθει την ανάγκη» να αλλάξει το πώς εμφανίζεται στις αναρτήσεις της: Αλλάζει τον φωτισμό, τα χρώματα κ.α., μα λέει ότι δεν θα χρησιμοποιούσε κάποια εφαρμογή για να αλλάξει το πώς μοιάζουν το πρόσωπο και το σώμα της.

Οι κανόνες αυτοί πέρασαν ως τροπολογία σε νόμο περί μάρκετινγκ της Νορβηγίας, και ο βασιλιάς της χώρας θα αποφασίσει πότε θα τεθούν σε ισχύ. Η θέση της κυβέρνησης είναι πως σκοπός είναι η μείωση της πίεσης στην κοινωνία που προκύπτει από τον «ιδεατό/ ιδανικό τρόπο που προβάλλονται άνθρωποι στις διαφημίσεις».

Μεταξύ άλλων, επιβάλλεται η υποχρέωση για υποβολή ένδειξης περί τροποποίησης (ρετούς ή άλλων παρεμβάσεων) σε διαφημιστικό υλικό, όταν αυτή έχει ως αποτέλεσμα να φαίνεται διαφορετικό το σώμα από άποψης σχήματος, μεγέθους και δέρματος. Θα καλύπτει φίλτρα όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στο Instagram, ή άλλα εργαλεία ψηφιακών παρεμβάσεων, και επηρεάζει όσους κάνουν αναρτήσεις επί πληρωμή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιλαμβανομένων influencers, ηθοποιών και τραγουδιστών.

Άλλη μια influencer, η Άιριν Κρίστιανσεν, 26 ετών, από το Μπέργκεν της Νορβηγίας, συμφωνεί πως ο νόμος είναι βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, μα θεωρεί πως δεν είναι σωστά στημένος: «Σε μένα φαντάζει περισσότερο ως μια ‘συντόμευση’ για τη διόρθωση ενός προβλήματος, που στην πραγματικότητα δεν θα βελτιώσει κάτι. Τα προβλήματα ψυχικής υγείας προκαλούνται από πολύ περισσότερα από μια πειραγμένη φωτογραφία, και άλλη μια ένδειξη σε διαφημιστικές φωτογραφίες δεν πρόκειται να αλλάξει το πώς νιώθουν νεαρά κορίτσια και αγόρια, κατά την άποψή μου».

Η ίδια λέει πως δεν αλλάζει την εμφάνισή της στις φωτογραφίες, μα «παίζει» με φωτισμό και χρώματα για να «πιάσει» μια «διάθεση».

«Πιστεύω πως θα έπρεπε να εστιάσουμε περισσότερο στο πώς μπορούμε να μάθουμε να είμαστε επιλεκτικοί σε αυτά που βλέπουμε και μαθαίνουμε ως προς τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα social media» προσθέτει.

Με πληροφορίες από BBC

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Επίθεση με μαχαίρι στου Ζωγράφου: Ο δράστης είχε δραπετεύσει από ψυχιατρική κλινική

ΠΗΓΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *