Αντώνης Σκόκος – ‘Ενας Συνθέτης καμωμένος από Πλατίνα και Χρυσό!

ΕΞΩΦΥΛΟ

Από τους εξαιρετικούς Έλληνες μουσικούς που διαθέτουμε, συνθέτης, ενορχηστρωτής παραγωγός και πιανίστας.

Με επτά χρυσά άλμπουμ, τέσσερα πλατινένια και πολυπλατινένια στο ενεργητικό του και συγκλονιστικές συνεργασίες  με τους: Μίμη Πλέσσα, Γιάννη Πάριο, Μαρινέλλα, Νίκο Αλιάγα, Χρήστο Δάντη, Πάνο Μουζουράκη, Μαντώ, Δημήτρη Μητροπάνο, Γλυκερία, Γιάννη Μηλιώκα, Αντώνη Ρέμο, Σάκη Ρουβά, Νίκο Οικονομόπουλο, Τάμτα, Ελένη Φουρέιρα, Καίτη Γαρμπή, Διονύση Σχοινά, Πάνο Κιάμο, Λευτέρη Πανταζή, Βασίλη Καρρά, Στέφανο Κορκολή, Γιώργο Αλκαίο, Δήμο Αναστασιάδη.

Αντωνης Σκόκος
Αντώνης Σκόκος

 

Με σπουδές στο Παρίσι (με υποτροφία παρακαλώ από το ίδρυμα Ωνάση διάρκειας πέντε ετών) αποφοίτησε από τέσσερα διαφορετικά μουσικά πανεπιστήμια με βραβεύσεις και περγαμηνές. Ο πατέρας του ήταν ντράμερ στους Formix, μέλος του οποίου ήταν και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, τον οποίο ο Αντώνης θεωρεί μουσικό του πατέρα. Αν και ο Αντώνης ξεκίνησε να σπουδάζει κλασική μουσική, δεν παρέμεινε στάσιμος σε αυτό το είδος. Έγραψε και ενορχήστρωσε jazz, pop, neoclassical, soundtracks, κλπ.

Ο Αντώνης Σκόκος πιστεύει ότι η μουσική δεν έχει σύνορα και εθνικότητα και αποφάσισε να ταξιδέψει στη Νότια Καλιφόρνια και συγκεκριμένα στο Λος Άντζελες όπου τα τελευταία 3 χρόνια συνθέτει μουσική για ταινίες και τηλεόραση.

Μια από τις μεγάλες του αγάπες είναι να γράφει μουσική για κινηματογραφικές ταινίες. Ήδη, κάποιες από τις ταινίες που έγραψε μουσική, έχουν βραβευτεί σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου. Επίσης, από την πρώτη στιγμή που μετακόμισε στο Λος Άντζελες συνεργάζεται με τον Πολ Μίρκοβιτς και το The Voice, όπου κάνει τις ενορχηστρώσεις του The Voice USA.

Χαμηλών τόνων, εστιασμένος στη δουλειά του απόλυτα, ψυχή και σώμα, νιώθω ιδιαίτερη τιμή που μετά από χρόνια θέλησε να μιλήσει σε μένα και στους αναγνώστες του Simple News ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ!

Mε τον Πάνο Μουζουράκη και τον καλό του φίλο και συνεργάτη Νίκο Αλίαγα
Mε τον Πάνο Μουζουράκη και τον καλό του φίλο και συνεργάτη Νίκο Αλιάγα

Γ.Β.: Είναι μεγάλη η χαρά και η τιμή που συναντιόμαστε έστω και με αυτόν τον τρόπο        (τηλεφωνικά και με διαφορά ώρας μεγάλη)

Σε  θεωρώ έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες αυτής της χώρας. Πληθώρα επιτυχιών και συνεργασιών καθολικής αποδοχής στο βιογραφικό σου και ξαφνικά βρίσκεσαι στην Αμερική όπου πλέον ζεις τα τελευταία χρόνια. Τι σε ώθησε να αφήσεις αυτό που λέμε μία καριέρα “στρωμένη” και απόλυτα επιτυχημένη στην Ελλάδα και να βρεθείς  στην άλλη άκρη της γης, άγνωστος μεταξύ αγνώστων;

 

Α.Σ.: Πρώτα απ’ όλα, φίλε μου Γιώργο, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την τιμή που μου κάνεις με την συνέντευξη αυτή.

Παντού τα πράγματα δεν γίνονται σωστά αν δεν κουραστείς. Μα ακόμα και στην Ελλάδα, για να κάνω όλα αυτά τα πράγματα που έκανα προσπάθησα πολύ, κουράστηκα πολύ και τίποτα δεν μου χαρίστηκε. Στο ελεύθερο επάγγελμα τίποτα δεν είναι σίγουρο. Κάθε μέρα είναι σαν εξετάσεις για όλους μας. Καλλιτέχνης είσαι κι εσύ και νιώθεις αυτό που λέω.

Και σίγουρα τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Πήρα την απόφαση (με εφόδια την αγάπη μου για τη μουσική και τον σεβασμό μου) να βγω στην μεγάλη θάλασσα (που ονομάζεται Αμερική) κι ας είμαι άγνωστος μεταξύ αγνώστων γιατί πιστεύω στον εαυτό μου, γιατί έχω πολλή όρεξη να δουλέψω για αυτό που αγαπώ. Δεν με πειράζει καθόλου που «ξαναρχίζω» από την αρχή γιατί η μουσική στην ουσία δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος.

Εννοείται πως θέλει και τύχη, εκτός  απο πολλή δουλειά.

Καθημερινά παλεύω για τους στόχους μου με υπομονή κι επιμονή.

Studio στιγμές με τον Πάνο Κιάμο.
Studio στιγμές με τον Πάνο Κιάμο.

 

Γ.Β.: Σε επαγγελματικό τουλάχιστον επίπεδο, η Αμερική δίνει ευκαιρίες; Και με ποιες προϋποθέσεις;

 

Α.Σ.: Εννοείται πως στην Αμερική υπάρχουν πάρα πολλές ευκαιρίες, πολύ περισσότερες από την Ελλάδα. Όμως υπάρχουν και πάρα πολλοί συνθέτες (πολύ περισσότεροι από την Ελλάδα) άρα λοιπόν και πάλι ερχόμαστε στον ίδιο παρονομαστή. Πολλή προσπάθεια, πολύ κόπο, πολλές επαφές και σίγουρα και τύχη. Προσπάθεια κάθε μέρα από την αρχή μέχρι να πετύχεις το πρώτο βήμα! Αυτό χρειάζεται εδώ όπως και παντού. Πολλή δουλειά.Μόνο με πολλή δουλειά όμως μπορεί να σου δοθεί η ευκαιρία που αναζητάς.

 

Γ.Β.: Διακρίνω μια αλλαγή «ρότας» στην μουσική σου ταυτότητα. Ακόμα και στην τελευταία σου δισκογραφική δουλειά με ερμηνεύτρια την Μαντώ που υπογράφεις   μουσικά το αλμπουμ της «Βραδινές Διαδρομές» (ένα πραγματικά εμπνευσμένο άλμπουμ), διακρίνω μία διαφορετική μελωδική φόρμα από τις επιτυχίες που σε  είχαμε συνηθίσει.

Αυτό σημαίνει ότι θέλεις να ξορκίσεις κατά κάποιο τρόπο τον mainstream εαυτό σου;

Α.Σ.: Προχωρώντας στη ζωή ωριμάζεις και ίσως αυτά που είχες πάντα μέσα σου, τα άλλα ακούσματα, βγαίνουν προς τα έξω! Από μικρός άκουγα κλασική μουσική και τώρα πια και πολλή μουσική κινηματογράφου. Στις συνθέσεις μου πλέον προσπαθώ να εισάγω στοιχεία από αυτά τα είδη. Όσον αφορά γενικώς τη σύνθεση, πάντα ήμουν λάτρης της ωραίας αρμονίας και μελωδίας. Αγαπημένοι κλασικοί συνθέτες: Σεργκέι Ραχμάνινοφ και Φρεντερίκ Σοπέν.

 

Με τον πολυβραβευμένο μουσικοσυνθέτη Thomas Newman
Με τον πολυβραβευμένο μουσικοσυνθέτη Thomas Newman

 

Γ.Β.: Τι πάει λάθος στην μουσική βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο και δεν ακούμε πλέον εμπνευσμένα πράγματα; Γιατί δεν έχουν διάρκεια καλλιτέχνες και τραγούδια;

Α.Σ.: Είναι όλα θέμα παιδείας. Όχι απαραίτητα μουσικής παιδείας. Το λέω με την ευρύτερη έννοιά της. Η ομορφιά στην μουσική, στην μελωδία, σε κάθε τι όμορφο που αφορά την καλαισθησία, έχει ισοπεδωθεί. Όλα τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και δίνεται η εντύπωση ότι όλοι μπορούν να ασχοληθούν με τα πάντα ανεξαρτήτως γνώσης και καταβολών. Μπορεί κάποιος να συνθέσει ένα κομμάτι χωρίς να έχει καμία γνώση. Απλά επειδή αγόρασε ένα ακριβό όργανο, έχει μία πλειάδα βιβλιοθηκών με ήχους και δημιουργεί κομμάτια. Χωρίς να σπουδάσει, χωρίς να μορφωθεί (υπάρχει βέβαια και η εξαίρεση στον κανόνα)· απλά ανεβάζοντας πέντε φωτογραφίες στο TikTok ή στο Instagram. Γίνεσαι διάσημος δε σημαίνει λοιπόν ότι είσαι και μορφωμένος απαραίτητα.

 

Γ.Β.: Ποια η άποψή σου για την ελληνική μουσική σκηνή του σήμερα;

Α.Σ.: Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό αλλά παγκόσμιο. Kι επειδή υπάρχει αυτή η ευκολία στη μουσική, όπως και σε άλλα είδη τέχνης, γι’ αυτό και γυρνάμε στα 80s και 90s, για να ακούσουμε καλή μουσική. Χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρομερά ταλέντα σε επίπεδο σύνθεσης, ερμηνείας και παραγωγής στο σήμερα. Σου είπα και πριν ότι όλα είναι θέμα παιδείας. Δεν θα μπορούσε και η Ελλάδα να μείνει αλώβητη από αυτό το φαινόμενο.

 

Γ.Β.: Θα ήθελα να μιλήσουμε για τις συνεργασίες σου και στην Ελλάδα και στην Αμερική. Ποιες σε δυσκόλεψαν περισσότερο και με ποιον τρόπο;

Α.Σ.: Έχω συνεργαστεί στην Ελλάδα με σχεδόν όλους τους καλλιτέχνες ως μαέστρος, ως συνθέτης, ως ενορχηστρωτής. Θεωρώ ότι ο κάθε καλλιτέχνης έχει τις ιδιαιτερότητές του και εξαρτάται από μένα αν θα βρω το κουμπί του (ή όχι) για να τα πάμε καλά! Όλοι μας έχουμε ιδιαιτερότητες, άρα έχει να κάνει και με την χημεία των δύο.

Το ίδιο ισχύει και στην Αμερική… Πιστεύω όμως ότι αν έχεις ταλέντο, κάποια στιγμή θα λάμψεις.

Σε χαλαρό brunch με την Καίτη Γαρμπή
Σε χαλαρό brunch με την Καίτη Γαρμπή

Γ.Β.: Νίκος Αλιάγας! Μία απρόσμενη συνεργασία που εξέπληξε πολλούς. Θα ‘θελα να μου πεις περισσότερα πράγματα.

Α.Σ.: Τον  Νίκο τον γνωρίζω πάρα πολλά χρόνια από τη Γαλλία όπου σπούδασα και εγώ. Γαλλοτραφής κι εγώ όπως και εκείνος θα έλεγα, οπότε αυτό λειτούργησε ως συνδετικός κρίκος ανάμεσά μας. Συνεργαστήκαμε στο πρώτο και το μοναδικό άλμπουμ που έκανε στην Ελλάδα με ντουέτα και τώρα βρισκόμαστε στην δημιουργία κάτι πολύ όμορφου, που θα μου επιτρέψεις να μην αποκαλύψω ακόμα…

Είναι ένας υπέροχος άνθρωπος, βαθιά σκεπτόμενος, Έλληνας με την ουσία της λέξης, σπουδαίος καλλιτέχνης και αγαπημένος μου φίλος!

 

Γ.Β.: Η Ελλάδα σου λείπει;

Α.Σ.: Η Ελλάδα δε μου λείπει αφού την επισκέπτομαι δύο με τρεις φορές το χρόνο και τώρα με την πανδημία όταν έρχομαι, δεν έρχομαι για λίγες μέρες. Δεν έχει φύγει ποτέ από μέσα μου έτσι κι αλλιώς. Και στο Los Angeles που βρίσκομαι, συνεργάζομαι με Έλληνες καλλιτέχνες και δημιουργώ μουσική για την ελληνική αγορά!

Η Ελλάδα είναι ο πυρήνας της καλλιτεχνικής μου ύπαρξης.

 

Γ.Β.: Έστω και καθυστερημένα, το κίνημα “me too” αναπτύχθηκε και στην χώρα μας ξεκινώντας από τον θεατρικό χώρο, προτρέποντας όσους και όσες έχουν υποστεί  κακοποιητικές συμπεριφορές να μιλήσουν και να καταγγείλουν το πρόβλημα. Με ενδιαφέρει η τοποθέτησή σου για όλο αυτό που συμβαίνει.

Α.Σ.: Είμαι κατά της βίας και κάθε ανήθικης συμπεριφοράς.

 

Γ.Β.: Η πανδημία σε επηρέασε σε ψυχολογικό και επαγγελματικό επίπεδο; Σου στέρησε κάτι;

Α.Σ.: Η πανδημία έχει επηρεάσει όλο τον πλανήτη. Εννοείται πως στον καλλιτεχνικό χώρο δεν επηρέασε απλώς κάτι, αλλά ξαφνικά σταμάτησαν τα πάντα και στην Ελλάδα αλλά και στην Αμερική. Ζούμε σε μια νέα πραγματικότητα ελπίζοντας να βγούμε από αυτήν και ελπίζοντας να αφήσει όσο λιγότερα κατάλοιπα γίνεται…

 

Γ.Β.: Σε λίγες μέρες το 2021 ολοκληρώνεται. Θετικός ή αρνητικός ο απολογισμός που κάνεις; Τι γεύση σου αφήνει και τι θα επιθυμούσες να σου “φέρει” το 2022;

Α.Σ.: Θετικός απολογισμός με την έννοια του ότι όταν είσαι ζωντανός, κάθε μέρα σου δίνεται  η ευκαιρία να προσπαθείς για το καλύτερο για σένα, την οικογένειά σου και τους φίλους σου! Αξία ανεκτίμητη, δεδομένων των παγκόσμιων συνθηκών που επέβαλε η πανδημία.

 

Γ.Β.: Ολοκληρώνοντας αυτή την πολύ ζεστή κουβέντα μας, θα ήθελα να μάθω κάτι για τις καινούργιες σου μουσικές διαδρομές, για τα νέα σου σχέδια.

Α.Σ.: Να βελτιώνομαι, να μαθαίνω και να δημιουργώ. Από κει και πέρα, ελπίζω τα όνειρά μου να γίνουν πραγματικότητα, ή μάλλον κάποια από τα όνειρά μου, να έχω υπομονή και επιμονή και μεγάλη αγάπη για τη μουσική και για τη ζωή.

Τα καλύτερα είναι μπροστά μας.

 

Γ.Β.: Αντώνη μου σε ευχαριστώ για την όμορφη κουβέντα μας.

 

Α.Σ.: Εγώ σε ευχαριστώ που μιλήσαμε τόσο ζεστά και ανθρώπινα.

 

Γ.Β.: Ανυπομονούμε  για τις νέες σου μουσικές διαδρομές.

Α.Σ.: Ξαναλέω… Τα καλύτερα είναι μπροστά μας!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *