Η απίστευτη απόδραση ενός πλοίου που μεταμφιέστηκε σε νησί

dutch ship 00921
28822012 148439732639528 1202892294 o

Το καμουφλάρισμα των πλοίων χρησιμοποιήθηκε πολύ και στον Α’ και στον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Όμως το πλήρωμα ενός ολλανδικού ναρκαλιευτικού του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου πήγε το καμουφλάζ ένα βήμα παραπέρα. Κι αυτό γιατί μετέτρεψε το πλοίο σε νησί και ξεγέλασε το αυτοκρατορικό πολεμικό ναυτικό της Ιαπωνίας.

Για να γίνει αυτό, είχε προηγηθεί η μάχη της Ιάβας τον Φεβρουάριο του 1942. Ο συμμαχικός στόλος υπέστη οδυνηρή ήττα και μόνο 4 ολλανδικά πλοία κατάφεραν να ξεφύγουν, όμως το ιαπωνικό ναυτικό κατάφερε να εντοπίσει και να βυθίσει τα τρία από αυτά.

Το μόνο που επέζησε ήταν το Crijnssen, ένα ναρκαλιευτικό 56 μέτρων. Ήταν αργοκίνητο, μια εύκολη λεία για την ιαπωνική αεροπορία ή το ναυτικό αν μπορούσε να το εντοπίσει.

Η μόνη ρεαλιστική δυνατότητα επιβίωσης του πληρώματος θα ήταν να μπει στα ασφαλή χωρικά ύδατα της Αυστραλίας. Ωστόσο το αργό Crijnssen δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει σε ταχύτητα κανένα ιαπωνικό πλοίο. Η μονη εφικτή λύση ήταν το καμουφλαζ. Το πλήρωμα συμφώνησε σε μια τρελή ιδέα. Να μεταμορφώσει το πλοίο σε νησί.

Αν λάβουμε υπόψιν κάποιες παραμέτρους, η ιδέα δεν ήταν όμως και τόσο τρελή. Η θάλασσα της Ιάβας γύρω από Μαλαισία και Ινδονησία είναι γεμάτη από νησιά. Ο αριθμός τους ξεπερνά τα 18 χιλιάδες. Κι ενώ το Crijnssen δεν ήταν και πολύ μεγάλο πλοίο, το μέγεθός του ήταν αρκετό ώστε να το περάσει κάποιος για νησί.

dutch sjip 00932

@warhistoryonline.com

Το πλήρωμα σταμάτησε σε ένα νησί και άρχισε να κόβει ότι μπορούσε από την γύρω βλάστηση. Η κύρια απειλή του εντοπισμού ήταν από τον αέρα και για να καλύψουν αποτελεσματικά τους εαυτούς τους, χρειάζονταν να καλύψουν ολόκληρη την επιφάνεια του πλοίου με φυλλώματα.

Τα κατάφεραν με αρκετή προσπάθεια, καλύπτοντας όλο το κατάστρωμα του πλοίου με βλάστηση και τακτοποιώντας την όσο πιο πειστικά μπορούσαν. Κάθε μεταλλικό σημείο που έμεινε εκτεθειμένο το έβαψαν γκρι, ώστε να μοιάζει με πέτρωμα. Μόλις η δουλεία ολοκληρώθηκε, το πλοίο έμοιαζε από μακριά (αυτό ήταν και το ζητούμενο) με νησί.

Βέβαια, συνέχιζε να κινείται. Αλλά μόνο τη νύχτα. Την ημέρα αγκυροβολούσε δίπλα σε νησιά και παρέμενε ακίνητο. Το βράδυ προσπαθούσε να φτάσει σιγά σιγά στην Αυστραλία. Το έκανε αυτό για 8 αγωνιώδεις ημέρες και τελικά τα κατάφερε.

Ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, το πλοίο κατάφερε να ξεφύγει από τον εχθρό και να πλεύσει προς την ασφάλεια. Το Crijnssen έγινε με αυτόν τον τρόπο το μοναδικό ολλανδικό πλοίο που ξέφυγε από τη Θάλασσα της Ιάβας και το τελευταίο που ξέφυγε γενικά από την περιοχή, η οποία στη συνέχεια τέθηκε υπό τον έλεγχο της Ιαπωνίας.

Η ιστορία του όμως δεν σταμάτησε εκεί. Μόλις έφτασε στην Αυστραλία έγινε μέρος του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και μεταμορφώθηκε για ακόμα μια φορά. Αυτή τη φορά όμως σε συνοδευτικό πλοίο υποβρυχίων. Μετά τον πόλεμο, ο Crijnssen επανήλθε στο Βασιλικό Ναυτικό της Ολλανδίας και περιπολούσε τις Ολλανδικές Ανατολικές Ινδίες, μέχρι να επιστρέψει στην Ευρώπη και να παροπλιστεί το 1960. Παραμένει το μόνο πλοίο που είχε αποφύγει τον εχθρό μεταμφιεσμένο σε νησί κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου.

 

Πηγή www.e-radio.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *