Avicii: Άνοιξε τις πόρτες του στη Στοκχόλμη το διαδραστικό μουσείο για τη μουσική κληρονομιά του

avicii ceaccebdcebfceb9cebeceb5 cf84ceb9cf82 cf80cf8ccf81cf84ceb5cf82 cf84cebfcf85 cf83cf84ceb7 cf83cf84cebfcebacf87cf8ccebbcebcceb7
Avicii

Την ιδέα για τη δημιουργία του μουσείου είχε η οικογένεια του Avicii.

Άνοιξε τις πόρτες του στη Στοκχόλμη της Σουηδίας το διαδραστικό μουσείο για τη μουσική κληρονομιά του Avicii, το οποίο επίσης στοχεύει στην ευαισθητοποίηση για την ψυχική υγεία των καλλιτεχνών στη μουσική βιομηχανία.

Ο Avcii, του οποίου το πραγματικό όνομα ήταν Tim Bergling, μεγάλωσε στη σουηδική πρωτεύουσα προτού γίνει ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες της dance μουσικής παγκοσμίως. Ήταν 28 ετών όταν έβαλε τέλος στη ζωή του τον Απρίλιο του 2018, σε ένα ξενοδοχείο στο Μουσκάτ του Ομάν.

Η είσοδος του μουσείου «Avicii Experience» μοιάζει με πολυτελές κλαμπ, με ένα κόκκινο χαλί δίπλα στην πόρτα και ροζ και πράσινο φθορίζοντα φωτισμό. Στη συνέχεια, τσιμεντένιες σκάλες κατεβάζουν τους επισκέπτες στο υπόγειο, όπου βρίσκονται τα εκθέματα.

Υπάρχει μια αναπαράσταση του μικροσκοπικού στούντιο στη Στοκχόλμη όπου ο Avicii έκανε τη μίξη της επιτυχίας του «Levels» το 2011, καθώς και εκείνου στην έπαυλή του στο Λος Άντζελες όπου συνήθιζε να παίζει το πιάνο του κοιτάζοντας τους ουρανοξύστες της πόλης.

Σε μία αναπαράσταση του εφηβικού δωματίου του Avicii, οι επισκέπτες θα διαπιστώσουν ότι του άρεσε να παίζει «World of Warcraft», να διαβάζει «Harry Potter» και να τρώει πίτσα. Εκεί άκουγε επίσης μουσική, όπως για παράδειγμα Tom Jones και Μπετόβεν, και πειραματιζόταν με την παραγωγή των πρώτων του ηλεκτρονικών ήχων.

«Ποτέ δεν ήταν τόσο καθαρά – μπορώ να σας το πω – όσο είναι εδώ. Συνήθως ήταν πολύ ακατάστατο», δήλωσε ο πατέρας του, Klas Bergling, στο «Newsbeat» του BBC Radio 1.

Η οικογένεια του Avicii είχε την ιδέα για το μουσείο, ώστε να υπάρχει ένας δημόσιος χώρος όπου οι θαυμαστές και οι τουρίστες θα μπορούν να γιορτάσουν και να μάθουν για τη μουσική κληρονομιά του DJ. Τα εκθέματα περιλαμβάνουν επίσης φωτογραφίες και ταινίες του σταρ και νέες συνεντεύξεις με φίλους και ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκε.

Μεταξύ των πρώτων που πέρασαν την πόρτα στα επίσημα εγκαίνια του μουσείου το Σάββατο 26 Φεβρουαρίου ήταν θαυμαστές από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία. Η είσοδος κοστίζει περίπου 20,50 ευρώ (220 κορώνες Σουηδίας). Κάθε φορά επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε 15 άτομα, ενώ έχουν μείνει ελάχιστα εισιτήρια.

Στο μουσείο υπάρχουν επίσης διαδραστικά στοιχεία, όπως ένα γραφείο μίξης με οθόνη αφής, όπου οι επισκέπτες μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους remix του «Levels».

Μία εμπειρία καραόκε εικονικής πραγματικότητας επιτρέπει στους θαυμαστές να τραγουδήσουν επιτυχίες του Avicii όπως τα «Wake me Up», «Without You» και «Broken Arrows», στην θέση των αρχικών τραγουδιστών Aloe Blacc, Sandro Cavazza και Carl Falk των συγκεκριμένων τραγουδιών, οι οποίοι επευφημούν από το εικονικό στούντιο μέσα από το VR headset.

Παρόλο που το μουσείο «Avicii Experience» έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει διασκέδαση, δεν αποφεύγει να προσεγγίσει τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Avicii με την ψυχική του υγεία και τις πιέσεις που δέχτηκε όσο δραστηριοποιούνταν στη μουσική βιομηχανία.

Μία αίθουσα προσπαθεί να αναπαραστήσει τον έντονο ρυθμό της ζωής του Avicii πριν αποφασίσει να σταματήσει τις περιοδείες το 2016. Στο εσωτερικό της αίθουσας, οι θαυμαστές περιβάλλονται από καθρέφτες και βομβαρδίζονται από τους ήχους των γεμάτων κλαμπ, των αεροπλάνων και των παπαράτσι που τον ακολουθούσαν.

Συνιδρυτής του μουσείου είναι ο Per Sundin, ο οποίος εργαζόταν για την Universal Music στη Σουηδία, όπου έκλεισε τη συμφωνία του Avicii με την εταιρεία για την κυκλοφορία του «Levels».

Ο Per Sundin δήλωσε στο «Newsbeat» ότι ο θάνατος του Avicii ήταν μία κλήση αφύπνιση της μουσικής βιομηχανίας.

«Πραγματικά πιστεύω ότι οι δισκογραφικές εταιρείες και οι άνθρωποι που εργάζονται κοντά στους καλλιτέχνες σκέφτονται περισσότερο γι’ αυτό, μιλούν περισσότερο γι’ αυτό», δήλωσε.

Η Universal Music προσφέρει πλέον υπηρεσίες ψυχανάλυσης στους καλλιτέχνες της, καθώς και συμβουλές για τη διαχείριση των χρημάτων τους.

Ο πατέρας του Avcii, ο Klas Bergling, εκτιμά ότι είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά λέει ότι πρέπει να γίνουν ακόμη περισσότερα για να βοηθηθούν οι άνθρωποι που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη μουσική βιομηχανία.

«Όταν είσαι 18 ή 20 χρονών και κερδίζεις πολλά χρήματα και βγαίνεις έξω και διασκεδάζεις, είναι ένας επικίνδυνος κόσμος. Έτσι, αυτό θα πρέπει να τεθεί υπό έλεγχο», σημείωσε.

Επίσης πιστεύει ότι οι δισκογραφικές εταιρείες, οι διοργανωτές εκδηλώσεων, ακόμη και τα κλαμπ, θα πρέπει να περάσουν ένα τεστ -όπως η εξέταση οδήγησης- για να αποδείξουν ότι έχουν τις ικανότητες να συμπεριφέρονται δίκαια στους καλλιτέχνες και να τους βοηθούν να μην εξαντλούνται από την κόπωση.

«Μην αφήνετε τους νέους καλλιτέχνες να δουλεύουν 14 μέρες στη σειρά χωρίς να ξεκουράζονται, να πετάνε σε κάθε ήπειρο. Πρέπει να κάνουν παύσεις, να κοιμούνται και να ξεκουράζονται», τόνισε.

Η οικογένεια του Avicii προσπαθεί επίσης να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη σχετικά με την πρόληψη των αυτοκτονιών και την ψυχική υγεία μέσω του Ιδρύματος Tim Bergling, το οποίο δημιουργήθηκε το 2019.

Η οργάνωση αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με σχολεία, επιχειρήσεις και ποδοσφαιρικές ομάδες στη Σουηδία και συμβάλλει στη χρηματοδότηση μιας εθνικής 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής βοήθειας για νέους.

ΠΗΓΗ